De website van Ninov-IT maakt gebruik van cookies om je bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. We gebruiken enkel noodzakelijke (functionele) cookies en plaatsen geen cookies die je gedrag volgen of die dienen voor advertentie doeleinden. Door verder gebruik te maken van onze site, nemen we aan dat je hiermee akkoord bent. Meer info over cookies.
Home    |   Afspraak   |   Ondersteuning   |   StressFree IT    |    Onze folder    |    Over Ninov-IT    |    Winkelkarretje    |    Contact

Waarom StressFree IT ?

Vandaag is IT een complexe materie geworden. De uitgebreide en heel diverse mogelijkheden, de reikwijdte of locatie van on-premise of cloud-gebaseerde oplossingen, de connectiviteitskeuzes, …
Elke keuze heeft gevolgen.  De realiteit is dat U zowel als eindgebruiker of als bedrijf  AFHANKELIJK bent geworden van IT voor nagenoeg alle aspecten van de dagelijkse activiteiten.

IT keuzes spelen dan ook een rol in de kostenstructuur. Onoverwogen keuzes kunnen al snel tot onverwachte overschrijding van uw budgetten leiden.
Erger nog, verkeerde keuzes kunnen zelfs leiden tot langdurige uitval en verlies van productiviteit, waarbij beperkte besparingen soms volledig teniet gedaan worden het verlies in productiviteit en inkomsten.

Wat is StressFree IT ?

Via ons StressFree-IT contract bieden wij een antwoord op deze problematiek
- All-in dienstverlening
- Gestandaardiseerde omgevingen
- 1 vaste maandelijks bedrag

Wat Kost StressFree IT

Voor particuliere klanten : Vanaf 12 EUR / maand

Voor bedrijven : Vanaf 29 EUR / maand

Wat zit er in StressFree IT

Voor elke StressFree Klant

• In-House Support

U brengt uw toestel bij ons binnen voor nazicht / onderhoud / reparatie. 

Enkel wisselstukken worden eventueel apart aangerkend. - alle werkuren zijn reeds inbegrepen - geen verassingen daar.

• Remote Support

Wij installeren een aantal tools waarmee wij aan remote support kunnen doen.

Op deze manier kunnen wij voor nagenoeg alle problemen ook ingrijpen zonder ter plaatse te moeten komen.

• Help Desk & Ticketing

U krijgt ook toegang tot ons ticket systeem, waar U al de tickets kan opvolgen of documentatie opzoeken.

Uiteraard ontvangt U gedetailleerde rapporten ivm de support calls die open / afgehandeld zijn.

Specifiek voor Bedrijven

  • Infrastructuur documentatie

Wij merken regelmatig op dat klanten niet over essentiële informatie beschikken met betrekking tot hun infrastructuur.

Onze documentatie omvat o.a. :
✓ Netwerkdiagram
Een visuele beschrijving van uw netwerk topologie. Een hulpmiddel bij het verdedigen van budgetten, of om derden (leveranciers / medewerkers / ...) een inzicht te geven in uw omgeving.

✓ Configuratie rapport
Een volledig configuratie rapport zorgt ervoor dat U steeds over de nodige informatie beschikt met betrekking tot uw machines.
Indien U door omstandigheden toch beroep moet doen op ondersteuning buiten het contract zal dit rapport een buitenstaander alle informatie geven die nodig is om zijn activiteiten uit te kunnen voeren.
✓ Licentie inventaris
Een volledige inventaris van uw licenties, U weet ten allen tijde of U in regel bent of niet.

✓ Procedures
Wij trachten de dienstverlening zo veel mogelijk te standaardiseren door het invoeren en bijhouden van procedures. Dit zorgt ervoor dat U steeds op dezelfde manier geholpen wordt en er geen tijd verloren gaat. Deze procedures kunnen ook doorgegeven worden naar een eigen eerstelijns helpdesk om zo kort op de bal te kunnen spelen bij triviale problemen.

• Management begeleiding

Daar waar U beslissingen moet nemen, kan U steeds beroep doen op ons advies en onze knowhow.

• Gegarandeerde respons- en interventietijden.

In de basis SLA (NBD) verbinden er ons toe steeds binnen een periode van 4 uur te reageren bij een probleem, en indien een probleem van die aard is dat er een on-site interventie vereist is, verbinden wij ons ertoe de volgende dag deze interventie uit te voeren.

Voor kritische omgevingen kan de SLA ook opgetrokken worden en de garanties aangescherpt tot 2- of 4-uur on-site (en remote).

• Remote Infrastructuur Monitoring

Wij monitoren de bedrijfskritische componenten, zo worden wij automatisch op de hoogte gesteld van problemen, meestal voor U er weet van heeft.

Wat kunnen wij monitoren

✓ Servers
✓ Netwerkcomponenten ( switches / routers / ... )
✓ Netwerkprinters
✓ ...

Indien gewenst kunnen wij iemand binnen uw organisatie ook via SMS op de hoogte houden wanneer ons monitoring platform bepaalde anomalieën vaststelt

• Remote Endpoint Management

Via onze tooling houden wij een overzicht op de Endpoints (Windows / Mac / Android) en zorgen ervoor dat uw gebruikers ten allen tijde op een optimaal functionerend toestel kunnen werken.
✓ Windows / Software Updates
✓ Antivirus / Malware
✓ Backups
✓ ...